onsdag 19 november 2008

Mitt första jobb i Tyskland!

Japp, då har man fått jobb! *stolt* Har fått anställning som översättare för teknisk Engelska till Svenska. Det är en vid-behov-tjänst så det finns ingen garanterad inkomst, men det känns ändå som ett stort framsteg. Äntligen har jag slagit mig in på arbetsmarknaden i Tyskland.

Inte så mycket har hänt sedan jag skrev senast. Jag var en helg i Amsterdam och hälsade på gamla vänner från studietiden där. Det var en liten nostalgitripp och dessutom mycket trevlig.

Senaste helgen var Janine här och vi hade en fin lugn helg tillsammans. Vi besökte bland annat museet "The story of Berlin" som är mycket informativt och sevärt för alla intresserade av Berlins historia.

Annars rullar det på som vanligt. Tyskan blir allt bättre, men än är det långt kvar. Veckodagarna är varandra lika. Har inget speciellt att skriva. Men jag uppdaterar snart igen när någon spännande händer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till jobbet :D