tisdag 28 oktober 2008

Prenslauer nights

Hej alla glada!

Först måste jag tyvärr göra er besvikna med det faktum att min viktnedgång har stannat upp. Jag står på en platå och det vill inte röra sig nedåt. Men i ärlighetens namn har jag slarvat en hel del på sistone, speciellt med alkohol. Men kul har jag haft!

Tyskan går dock bra. Då jag varit ute en hel del på sistone har jag även fått många möjligheter att konversera och öva min tyska, vilket har varit kul och givande. Dessutom går det ju alltid lite lättare efter ett glas vin =)

Har som sagt blivit en del festande. I fredags var jag ute med ett gäng från klassen. Först gick vi på en bar för att ta en öl. Vi träffade där ett gäng norrmän, bland annat den sympatiske Bendik som jobbar på norska ambassaden. Vi hade trevligt där men beslutade oss ändå för att dra vidare. Vi gick till ett Erasmus-party i en mycket stor lokal med tre dansgolv. Ett av dansgolven var för 90-tals hip-hop och jag kände igen många klassiker från min tonårstid. Vi hade kul och dansade mycket. Kom väl hem vid halv fyra-tiden.

Lördagen bjöd på vinbar i sällskap av Michelangelo och hans son, samt Frida och Shane. Av en slump träffade vi på norrbaggen och hans gäng igen men denna gången pratade vi inte så mycket. Hur som helst en trevlig kväll.

I veckan har jag tagit det lugnt: läst, skrivit och pluggat en del. Hösten har kommit på allvar nu och det märks. Jag har inte alls lika mycket energi som för några veckor sedan. Nu väntar ett par riktigt mörka månader vädermässigt. Men det är bara att bita ihop och utrusta sig med en god bok under täcket!

Inga kommentarer: